Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 27 Απριλίου 2011

Ιησούν τον Ναζωραίον, άνδρα από του Θεού αποδεδειγμένον εις υμάς δυνάμεσιν καὶ τέρασιν.....


Πράξεις Ἀποστόλων 2:22-38

Ἐν ταῖς ἡμεραῖς ἐκείναις, εἴπε Πέτρος πρὸς τὸν λαὸν, Ἄνδρες Ἰσραηλῖται, ἀκούσατε τοὺς λόγους τούτους· Ἰησοῦν τὸν Ναζωραῖον, ἄνδρα ἀπὸ τοῦ θεοῦ ἀποδεδειγμένον εἰς ὑμᾶς δυνάμεσιν καὶ τέρασιν καὶ σημείοις, οἷς ἐποίησεν διʼ αὐτοῦ ὁ θεὸς ἐν μέσῳ ὑμῶν, καθὼς καὶ αὐτοὶ οἴδατε, τοῦτον τῇ ὡρισμένῃ βουλῇ καὶ προγνώσει τοῦ θεοῦ ἔκδοτον λαβόντες, διὰ χειρῶν ἀνόμων προσπήξαντες ἀνείλετε· ὃν ὁ θεὸς ἀνέστησεν, λύσας τὰς ὠδῖνας τοῦ θανάτου, καθότι οὐκ ἦν δυνατὸν κρατεῖσθαι αὐτὸν ὑπʼ αὐτοῦ.

Δαυὶδ γὰρ λέγει εἰς αὐτόν, Προωρώμην τὸν κύριον ἐνώπιόν μου διὰ παντός· ὅτι ἐκ δεξιῶν μου ἐστίν, ἵνα μὴ σαλευθῶ· διὰ τοῦτο εὐφράνθη ἡ καρδία μου, καὶ ἠγαλλιάσατο ἡ γλῶσσά μου· ἔτι δὲ καὶ ἡ σάρξ μου κατασκηνώσει ἐπʼ ἐλπίδι· ὅτι οὐκ ἐγκαταλείψεις τὴν ψυχήν μου εἰς Αδου, οὐδὲ δώσεις τὸν ὅσιόν σου ἰδεῖν διαφθοράν.

Ἐγνώρισάς μοι ὁδοὺς ζωῆς· πληρώσεις με εὐφροσύνης μετὰ τοῦ προσώπου σου. Ἄνδρες ἀδελφοί, ἐξὸν εἰπεῖν μετὰ παρρησίας πρὸς ὑμᾶς περὶ τοῦ πατριάρχου Δαυίδ, ὅτι καὶ ἐτελεύτησεν καὶ ἐτάφη, καὶ τὸ μνῆμα αὐτοῦ ἐστιν ἐν ἡμῖν ἄχρι τῆς ἡμέρας ταύτης.

Προφήτης οὖν ὑπάρχων, καὶ εἰδὼς ὅτι ὅρκῳ ὤμοσεν αὐτῷ ὁ θεός, ἐκ καρποῦ τῆς ὀσφύος αὐτοῦ τὸ κατὰ σάρκα ἀναστήσειν τὸν Χριστόν, καθίσαι ἐπὶ τοῦ θρόνου αὐτοῦ, προϊδὼν ἐλάλησεν περὶ τῆς ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ, ὅτι οὐ κατελείφθη ἡ ψυχὴ αὐτοῦ εἰς Αδου, οὐδὲ ἡ σὰρξ αὐτοῦ εἶδεν διαφθοράν. Τοῦτον τὸν Ἰησοῦν ἀνέστησεν ὁ θεός, οὗ πάντες ἡμεῖς ἐσμεν μάρτυρες.

Τῇ δεξιᾷ οὖν τοῦ θεοῦ ὑψωθείς, τήν τε ἐπαγγελίαν τοῦ ἁγίου πνεύματος λαβὼν παρὰ τοῦ πατρός, ἐξέχεεν τοῦτο ὃ νὺν ὑμεῖς βλέπετε καὶ ἀκούετε. Οὐ γὰρ Δαυὶδ ἀνέβη εἰς τοὺς οὐρανούς, λέγει δὲ αὐτός, Εἶπεν ὁ κύριος τῷ κυρίῳ μου, Κάθου ἐκ δεξιῶν μου, ἕως ἂν θῶ τοὺς ἐχθρούς σου ὑποπόδιον τῶν ποδῶν σου.

Ἀσφαλῶς οὖν γινωσκέτω πᾶς οἶκος Ἰσραήλ, ὅτι καὶ κύριον καὶ χριστὸν αὐτὸν ὁ θεὸς ἐποίησεν, τοῦτον τὸν Ἰησοῦν ὃν ὑμεῖς ἐσταυρώσατε. Ἀκούσαντες δὲ κατενύγησαν τῇ καρδίᾳ, εἶπόν τε πρὸς τὸν Πέτρον καὶ τοὺς λοιποὺς ἀποστόλους, Τί ποιήσομεν, ἄνδρες ἀδελφοί; Πέτρος δὲ ἔφη πρὸς αὐτούς, Μετανοήσατε, καὶ βαπτισθήτω ἕκαστος ὑμῶν ἐπὶ τῷ ὀνόματι Ἰησοῦ Χριστοῦ.

ΕΡΜΗΝΕΙΑ

Άνδρες Ισραηλίται, ακούσατε τούς λόγους τούτους τον Ιησούν τον Ναζωραίον, άνδρα αποδεδειγμένων προς εσάς από του Θεού διά θαυμάτων και τεραστίων και σημείων τα όποια ό Θεός έκαμε δι' αυτού εν μέσω υμών, καθώς και σεις εξεύρετε, τούτον λαβόντες παραδεδομένον κατά την ωρισμένην βουλήν και πρόγνωσιν του Θεού, διά χειρών άνομων σταυρώσαντες θανατώσατε τον όποιον ό Θεός ανέστησε λύσας τας ωδίνας τούτον θανάτου, διότι δεν ήτο δυνατόν να κρατήται ύπ' αυτού.

Επειδή ό Δαβίδ λέγει περί αυτού έβλεπον τον Κύριον ένώπιόν μου διαπαντός, διότι είναι εκ δεξιών μου διά να μη σαλευθώ. διά τούτον εύφράνθη ή καρδία μου και ήγαλλίασεν ή γλώσσα μου, έτι δε και ή σαρξ μου θέλει άναπαυθη έπ' έλπίδι, διότι δεν θέλεις εγκαταλείψει την ψυχήν μου εν τω Αδη ουδέ θέλεις αφήσει τον οσιόν σου να ιδη διαφθοράν. Εφανέρωσας εις εμέ οδούς ζωής, θέλεις με χορτάσει από ευφροσύνης τούτον προσώπου σου. Άνδρες αδελφοί, δύναμαι να σας ειπώ μετά παρρησίας περί του πατριάρχη Δαβίδ ότι και ετελεύτησε ετάφη, και τον μνήμα αυτού είναι παρ' ημίν μέχρι τής ημέρας ταύτης.

Επειδή λοιπόν ήτο προφήτης και ήξευρεν ότι μεθ' όρκου ώμοσε προς αυτόν ό Θεός, ότι εκ καρπού τής οσφύος αυτού θέλει αναστήσει κατά σάρκα τον Χριστόν διά να καθίση [αυτόν] θρόνου αυτού προϊδών λάλησε περί της αναστάσεως του Χριστού ότι δεν έγκατελείφθη ή ψυχή αυτού εν τω Αδη ουδέ ή σαρξ αυτού είδε διαφθορά.

Τούτον τον Ίησούν άνέστησεν ό Θεός, του όποιου πάντες ημείς είμεθα μάρτυρες αφού λοιπόν ύψώθη διά της δεξιάς του Θεού, και έλαβε παρά του Πατρός, την έπαγγελίαν του Αγίου Πνεύματος, έξέχεε τούτο τον όποιον τώρα σεις βλέπετε και ακούεται.

Διότι ό Δαβίδ δεν ανέβη εις τούς ουρανούς, λέγει όμως αυτός είπεν ό Κύριος προς τον Κύριόν μου, κάθου εκ δεξιών μου εωσού θέσω τούς εχθρούς σου ύποπόδιον των ποδών σου.

Βεβαίως λοιπόν ας έξεύρη πάς ό οίκος του Ισραήλ ότι ό Θεός Κύριον και Χριστόν έκαμεν αυτόν τούτον τον Ιησούν, τον όποιον σεις σταυρώσατε.

Αφού δεν ήκουσαν [ταύτα] ήλθεν εις κατάνυξιν ή καρδία αυτών, και είπον προς τον Πέτρον και τούς λοιπούς αποστόλους τί πρέπει να κάμωμεν, άνδρες αδελφοί; και ό Πέτρος είπε προς αυτούς μετανοήσατε, και ας βαπτισθη έκαστος υμών εις τον όνομα του Ιησούν Χριστού εις άφεσιν αμαρτιών, και θέλετε λάβει την δωρεάν του Αγίου Πνεύματος.


Δεν υπάρχουν σχόλια: