Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 10 Μαΐου 2013

ΤΙ ΕΙΔΑ ΚΑΙ ΤΗ ΕΖΗΣΑ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΓΕΡΟΝΤΑ ΦΙΛΟΘΕΟ ΖΕΡΒΑΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟ «ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΩΣ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΖΩΗ;»




Σήμερα είχα συνάντηση με το Γέροντα Φιλόθεο κι ήταν για μένα ή μεγάλη χαρά. Πώς κινείται κανείς μέσα στη ζωή; Υπάρχει —μου 'πε— ή διάθεση των ανθρώπων για τούς ανθρώπους και ή διάθεση του Θεού για τούς ανθρώπους. Όποιος βαπτίζεται στο νερό των δακρύων του για να καθάρει την ψυχή, έχει διάθεση Θεού κατά Χάρι και ή αγάπη του για τούς ανθρώπους είναι ή ανύψωση του. Ή διάθεση των ανθρώπων για τούς ανθρώπους δεν είναι ποτέ αληθινή κι ούτε υπηρετεί το συμφέρον κανενός παρά του μισόκαλου.


 Ή διάθεση αυτή δεν εμπνέει κι ούτε χαροποιεί την ψυχή. Κινείται στο φαύλο κύκλο της υποκρισίας και στενεύει τη ζωή .Για να ζήσει ό άνθρωπος πρέπει ή ζωή του να μην είναι για τον άνθρωπο αλλά για το Θεό, όπως και ή ζωή του Χριστού θυσιάστηκε για τη ζωή του ανθρώπου- όπως δεν μπορείς να λες και να το νιώθεις πώς υπάρχεις χωρίς Θεό. Ή ζωή των άθεων κινείται στην ανυπαρξία, αν υπάρχουν φυσικά, ενώ των πιστών πάνω στην ύπαρξη του Θεού. Ή ύπαρξη πάλι του Θεού στην ζωή μας είναι σαν τον άνεμο πού τον αισθάνεσαι χωρίς να τον βλέπεις κι απ' τα κινούμενα προσπαθείς να τον καταλάβεις. Ποιος μπορεί να αρνηθεί στο καύμα μέσα και στο λιοπύρι, την ομορφιά της αύρας. Ό πλούτος ενός ανθρώπου είναι ή αποκάλυψη του Θεού μέσα του. Γι' αυτό και οι εραστές Του δίνουν όλο τον κόσμο και θυσιάζουν τα πάντα γι' αυτή την κατάκτηση αν μπορούμε να την πούμε έτσι.

Αν επηρεάζει την πορεία μου ή αδικία πού 'καναν, πρέπει να βρω την αιτία της ασθένειας μου μέσα μου κι όχι στους άλλους, γιατί ό καθένας ότι έχει δίνει. «Ξενοθώμεν του κόσμου τον νουν εις ούρανόν μεταθέντες». Να φθάσω κει πού υπάρχει το Φως με το μίσος γι' αυτό πού ζω, είναι έξω απ' τα όνειρα  μου. Να χτυπήσω τη μανία της αλλοτρίωσης πού γέμει τον κόσμο, το θεωρώ ανέφικτο μες τη φθορά πού ζω. Να χτυπήσω την υποκρισία στη φτώχεια μέσα, είναι άθλιότης, γιατί θα σιχαθώ τον εαυτό μου πού πρώτο την καλημέρισε όταν τη συνάντησε στο κάθε βήμα. Να διαμαρτυρηθώ για την άγνοια του καλού και τη με επιστημοσύνη καλλιέργεια του κακού, είναι σαν θέλω να γίνω τρελός. Να σιωπήσω κλείνοντας το εαυτό μου στη σιγή, είναι σα να θέλω να αγνοήσω τη ύπαρξη μου»

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ.ΤΟ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΟΥ. ΑΡΧΙΜ. ΚΛΗΜΕΝΤΟΣ ΖΩΚΑΡΗ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: