Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2015

ΑΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΛΑΧΕΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ.







Περαιτέρω συζητήσεις με τον Γέροντα


Αφού τον φόρτωνα με πολλές ερωτήσεις και απορίες, και ύ καημένος κουραζόταν και πονούσε όταν μου απαντούσε, φωνάζει κάποτε ένα συνεργάτη του και του λέει να μου φέρει την Θρησκευτική και Ηθική Εγκυκλοπαίδεια.


«Ότι απορία έχεις», μου λέει, «να ανοίγεις εδώ να διαβάζεις».
Αργότερα του επέστρεψα τούς δανεικούς τόμους, συμπληρώνοντας και έναν πού έλειπε, κι εγώ βρήκα τον εκδοτικό οίκο και πήρα για το σπίτι μία καινούργια σειρά, καθόσον είχε σταματήσει να εκδίδεται πλέον.


Κάποια φορά επισκεφτήκαμε με την σύζυγό μου τον Γέροντα, μία από εκείνες τις ημέρες πού ήταν πολύ άρρωστος και πονούσε. Είχαμε πάει για κάποιο ζήτημα πού μάς απασχολούσε και θέλαμε την βοήθειά του και την γνώμη του. 



Τον είδαμε όμως να πονάει και να σφίγγει τά μάτια του και το στόμα του, οπότε του λέω: «Γέροντα, μην μιλάτε εσείς καθόλου. Εμείς θα σάς πούμε το πρόβλημά μας κι εσείς να μάς δώσετε μόνο την ευχή σας». Πίστευα πώς έτσι απλά θα μάς άκουγε ό Γέροντας, όπως θα κάναμε αντίστοιχα όλοι μας, και μετά θα μάς έδινε την ευχή του. 'Η απάντησή του μάς παραξένεψε.


 Όταν αρνητική. Δεν ήθελε καν να ακούσει. Και με ψιθυριστή φωνή μάς είπε: «Κουράζομαι και πονάω κι όταν ακόμη ακούω και χωρίς να μιλάω. Διότι στενοχωριέμαι με τον πόνο και τά προβλήματα των ανθρώπων, και τότε πονάω κι εγώ. Καθίστε εδώ σιωπηλά, να προσευχηθούμε μαζί». Βγάλαμε τά κομποσκοίνια μας κι αρχίσαμε να λέμε νοερά το «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με». Καθίσαμε αρκετή ώρα, μέχρι πού ό Γέροντας σήκωσε το δεξί του χέρι, έκανε το σημείο τού σταυρού, τού φιλήσαμε το χέρι και φύγαμε ανακουφισμένοι και χαρούμενοι.



Σε ερώτηση μου, αν είναι αμαρτία τά λαχεία κ.λπ., μού είπε: «Κατά τούς Πατέρες δεν είναι καλό να ασχολούμαστε με τυχερά πράγματα. Μακριά από τά χαρτιά, διότι παίρνεις λεφτά άλλου και δημιουργείται ανισορροπία εσωτερική και θυμός. Όταν παίρνεις λαχεία, δεν εκβιάζεις κανένα και ας πούμε ότι είναι εντάξει, αλλά κατ’ ούσίαν δεν είναι καλό. Αν όμως συμβεί να πάρεις κάποιο λαχείο και κερδίσεις τότε να κρατάς κάτι και να μοιράζεις τα περισσότερα.»





 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ. Ο ΑΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΨΥΧΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: